Artikel door Jan Broeks
Het is zo op het eerste gezicht een normale container, daar langs de dijk in Tiel. Maar dan dat platform, dat er met drie hekken op is gebouwd. Het blijkt een uitkijkpunt. Door FPH Ploegmakers gemaakt voor wie vanaf een hoger gelegen plek de werkzaamheden voor de dijkversterking wil volgen. Want réken maar dat die behoefte er is, vertelt technisch manager Robin van Dijk. “Je had het moeten zien toen we hier de dijk afgroeven en de CSM-wand plaatsten. Het platform stond vol met mensen.”
Mensen willen graag weten wat er in hun omgeving gebeurt. Dus speelt FPH Ploegmakers daarop in, zoals blijkt uit de banner aan de voorkant van dezelfde container. Er staan contactgegevens op, zodat omwonenden weten waar ze met hun opmerkingen en vragen over de werkzaamheden terechtkunnen. Zo’n communicatiepunt blijkt voor FPH Ploegmakers standaard, waarbij mensen ook contact opnemen over werk door andere partijen. Robin kan er wel om lachen. “Gelukkig laten mensen ook van zich horen als iets goed is opgelost.”
Een aannemer is altijd iemands buurman. En waarom daar geen goede relatie mee onderhouden? Daarom is er naast de bouwapp, waarmee FPH Ploegmakers de omgeving op de hoogte houdt, in Tiel ook een belevingsroute langs de werkzaamheden. Bovendien gaan uitvoerders van het bedrijf geregeld langs bij omwonenden. Lopen ze met hen samen naar de werkzaamheden en vertellen ze wat wanneer gaat gebeuren. Een kleine moeite, met groot resultaat. “Na zo’n uitleg weten mensen waar ze aan toe zijn”, vertelt Robin. “Vertel wat je gaat doen en de ander ervaart minder overlast. Zo’n persoonlijke aanpak werkt goed.”
Ben je benieuwd hoe wij omgaan met duurzaamheid, complexiteit in onze projecten of wil je bij ons komen werken? Klik dan verder